11 May 2009

Mahkemelik Hastalik KLEPTOMANi


Kleptomani; kişinin maddi birtakım değerler için değil tamamen zevk aldığı için yaptığı bir dürtü kontrol bozukluğudur. Yakalanmasi halinde sonu mahkemede biten, sosyal çevreden kopuşa neden olan, ciddiye alınması gereken bir rahatsızlıktır.

Halk arasında çok ta fazla tanınmayan kleptomani, çalma dürtüsüne karşı koyamama ile kendini gösterir. Kişinin gayesi çalınacak olan eşya değil, çalma eyleminin bizzat kendisidir. Çünkü kişi çalma girişiminden önce kendini gergin ve huzursuz hissetmeye başlar, çalma eylemi sırasında ise bu gerginlik azalıp yerini rahatlamaya bırakır, kişi yaptığından haz duyar, zevk alır.
Kleptomani tedavisinde öncelikle kişi hastalığını kabullenmesi, tedavi yollarını araması gerekir. Özellikle utanç ve suçluluk duygusu daha yoğun olan kişilerde iyileşme isteği de daha fazla olacağından, tedaviden yararlanma olasılığı daha yüksektir. Kişinin iç görüsünü, yani bu durumun psikiyatrik bir rahatsızlık olduğunu kabullenmesini artıran psikoterapiler başarı sağlayabilir. Kontrol edilemeyen durumlarda bazen kısa süreli hastane yatışı gerekebilir.



Bazı Kleptomani İtirafları:

Yaş: 26 Cinsiyet:Kadın Şehir:İzmir
Kleptomani denen pis hastalık yüzünden dostum kalmadı

Sırf birşey çalarım korkusundan arkadaşlarımın evine gidemez oldum. Ne zaman davet etseler bir bahane buluyorum. Artık onlar da bahanelerimden sıkılıp çağırmaz oldular. Bir bilseler neden gidemediğimi.

Yaş:37 Cinsiyet:Kadın Şehir:Ankara
Hayatım boyunca maddi sorunum olmadı

Yıllardır kimsenin bilmediği bir şey yapıyorum. Ufak tefek şeyler çalıyorum. Bunca yılın ardından geçenlerde ilk defa yakalandım. Satış elemanı durumu fark edip yanıma geldi, şaşkınlık içinde kılığıma kıyafetime baktı. İyi giyimli, bakımlı, zengin olan bir hanımefendiye, "Hırsızsınız" demekten çekindi. Çantama attığım parfümle birlikte mağazadan çıktım. Yakalandığım için kendime çok kızgınım.

Yaş :32 Cinsiyet:Erkek Şehir:Eskişehir
Kendimi bildim bileli ufak tefek şeyler çalarım

Ama bir tanesi var ki hatırladıkça hala yüzüm kızarır. Üniversitede okurken, evinde kaldığım bir gecenin sabahında kız arkadaşımın deri eldivenlerini çaldım. Daha doğrusu bir tekini. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama benim yaptığımı anlamıştı. Ertesi gün kafede otururken birdenbire içeri gidip eldivenin diğer tekini yüzüme fırlattı ve hiçbirşey söylemeden çekip gitti. Kimse olup bitene anlam verememişti. İlişkimizin orada bitiiğini söylememe gerek yok sanırım. O gün bugündür değişen birşey olmadı. Hala çalıyorum.

Yaş:41 Cinsiyet: Kadın Şehir:Kayseri
Evet, itiraf ediyorum ben bir kleptomanim

Sağdan soldan yürüttüklerim yetmiyormuş gibi, bir süredir kocamdam da para çaliyorum. Sonunda fark etti ve oğlumuzdan şüphelendiğini söyledi. Bunun üzerine onunla konuşacağımı söyleyip konuyu kapattım. Taa ki kendime hakim olamayip cüzdanından 50 lira alana kadar. Fark eder etmez zavallı yavrucağa demediğini bırakmadı. Hiçbir şeyden haberi olmayan oğlumuz inkar ettikçe daha da sinirlendi ve tartışma bir tokatla sonlandı. Vicdan azabından ölüyorum, oğlumun da , kocamın da yüzüne bakamaz oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Web Stats

Zirve100 Sayac
Bedava Siteler TOPlist bedava100

Siteekle, site ekle, link ekle, arama motoruna kayit

Türkiyenin En iyi Siteleri | Top List | Site Ekle

Türkçe Dizin